上尉詩人James Blunt有首You're Beautiful 的改編版My Cubicle(我的辦公室小隔間)今天上了黑米的頭條第三名,我真覺得改得比原作還好,歌聲也不賴。道盡坐辦公室的心聲阿!還另有卡拉OK教學

 

“My Cubicle”
Lyrics by:
Morning Sidekick
Performed by: Jym Britton
Parody on “You’re Beautiful” by James Blunt

My job is stupid my day’s a bore,
Inside this office from eight to four
Nothin’ ever happens my life is pretty bland,
Pretending that I’m working, pray I don’t get canned.

My Cubicle, My cubicle
It’s One of Sixty two
It’s my small space in a crowded place
Just a six-by-six foot booth
And I hate it that’s the truth

Well, I give a sigh as the boss walks by,
no one ever talks to me or looks me in the eye.
And I really should work but instead I just sit here and surf the Internet.

In My Cubicle, My cubicle
It doesn’t have a view.
It’s my small space in a crowded place
I sit in solitude.
And sometimes I sit here nude.

我的辦公小隔間 (網友樹子的翻譯)

我的工作很愚蠢 我的每天很無聊
在這個辦公室 從八點到四點

沒有什麼事發生 我的人生很空洞
就假裝我在工作 祈禱我不會被開除

我的小隔間、我的小隔間 是62個裡的一個
這是我的小小空間 在一個擁擠的地方
只是一個6x6的隔板區,而且我討厭它,這是實話。

當我正嘆口氣 而老闆正好經過
沒有人要跟我說話 或是用正眼看我
我真的應該工作了 但是我卻是坐在這裡 逛網站

還有 我的小隔間、我的小隔間 它沒有任何景色
這是我的小小空間 在一個擁擠的地方
我就坐在裡面 有時候光著身體坐在裡面

而且My Cubicle不是普通的紅阿,還有一堆其他版本短片
此外You're Beautiful的MV也被拿來模仿惡搞,kuso至極。

最後獻上,James Blunt的正版MV
++++++++++++++
他山之石:

++++++++++++++
格內相關閱讀:


12.22網摘:李安是中國電影的千古罪人
12.1網摘:「2006法蘭克福書展」瓦楞紙的力量

arrow
arrow

    卵生水筆仔 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()